2017-2018 EĞİTİM-ÖĞRETİM YILI BASIN AÇIKLAMASI
EĞİTİM-BİR-SEN MALATYA 1 NO'LU ŞUBE
2017-2018 Eğitim-Öğretim Yılı Başlangıcı - Basın Açıklaması – 16.09.2017
Köklü sorunlara köklü çözümlerin getirildiği bir dönem olmalı
2017-2018 eğitim-öğretim yılı, öğrencilerimiz için yeni bir heyecanın başlangıcı, öğretmenlerimiz için yeni fedakârlıklar dönemi, Milletimiz içinse geleceğe yönelik daha büyük adımlar atabilme hedefiyle başlıyor. Ülkemizde Yaklaşık 18 milyon öğrencimize,900 bini öğretmen olmak üzere Bir milyon Eğitim çalışanımızla birlikte 20 milyonluk bu büyük ailenin tüm fertlerine başarılar diliyoruz.
Ülkemizi ve içinde yaşadığımız coğrafyayı birçok yönüyle sıkıntıya sokan terörün ve darbe girişimiyle başlayan 15 Temmuz işgal hareketinin olumsuz yansımalarını yaşamaya devam ettiğimiz bir dönemde, yeni eğitim-öğretim yılı, millî şuurun artırılmasına katkı sağlamalıdır.
Darbe girişimi sonrası ülkenin toparlanması ve geleceğin şekillenmesi anlamında birçok alanda adımların atılması, eğitimde de iyileştirici hedefler içeren değişim iradesinin ortaya konulması umut verici olmakla birlikte, hâlâ yapılması gereken pek çok iş, çözülmesi gereken sorunlar bulunmaktadır.
İyi bir müfredatla başarı sağlayacağımız iyi bir eğitim sistemini hayata geçirmek, doğrudan istiklal ve istikbalimizle ilgilidir. Sahici bir istikbal, kendi gerçeklerimize uygun okullarda öğreteceğimiz bilgiyle, çocuklarımıza kazandıracağımız davranışla ve değerlerimizi yaşatmakla mümkündür.
Köklü sorunlara köklü çözümlerin getirilmesi gereken bir dönemin eşiğindeyiz. Millî Eğitim Bakanlığı’nın bu kritik dönemlerde her anlamda sürdürülebilir politikalar benimsemesi, belirleyeceği politikalar öncesinde eğitimin paydaşlarıyla istişare etmesi, eğitimin sorunlarının çözümü için çok önemlidir.
Eğitim konusundaki başlıca sorunlardan biri olan 100 bine yakın öğretmen ihtiyacı, atama bekleyen 300 bin öğretmen adayının varlığı, insan kaynaklarının yerli yerinde kullanılmasını engelleyen alışkanlıklar, uzun vadeli planlama gerektiren önemli hususlardır. Bunun yanında, başta öğretmenler olmak üzere, eğitim çalışanlarının kronikleşmiş sorunlarının çözümünün de en az öğretmen ihtiyacının karşılanması kadar zorunlu olduğu açıktır.
Bunlara ek olarak, Milli Eğitim Bakanlığı’na bazı önemli başlıklar için çağrıda bulunuyoruz.
Kazanma ve kaybetme nedeni açıklanamayan mülakatla öğretmen alımı son bulmalıdır
İstihdamda güçlük çekilen yerlerde teşvik sistemi hayata geçirilmelidir
Tüm öğretmen ihtiyacı kadrolu olarak karşılanmalıdır
Kalıcı bir yönetici görevlendirme sistemi kurulmalıdır
Mağduriyet oluşturan öğretmenlerin yer değişikliği sorununa kalıcı çözüm getirilmelidir
Ders kitapları ve yardımcı kaynaklar hazırlanırken özen gösterilmelidir
Okulların bütçe sorunu ivedilikle çözüme kavuşturulmalıdır
Açık öğretim liseleri başarısız öğrenci deposu olmaktan çıkarılmalıdır
Kılık-kıyafet özgürlüğü darbe kalıntısı yönetmeliğin boyunduruğundan kurtarılmalıdır
Eğitim-Bir-Sen olarak, bilgiye, bilmeye, başarmaya odaklanmamızın daha bir önem kazandığı gerçeğiyle yeni dönemin daha rahat, aydınlık, umut dolu gelişmelere vesile olmasını temenni ediyoruz. Özlenen başarıya ulaşmak için başta öğretmenlerimiz, yöneticilerimiz, eğitim çalışanlarımız olmak üzere, öğrenci ve veliler olarak herkesin, her birimizin yapacağı çok güzel, iyi şeyler mutlaka vardır. Her birimiz yeni eğitim döneminin heyecanını görevimizin idrakinde bir sorumlulukla yaşayabiliriz, yaşamalıyız.
İnsanları eğitimli, bilgi ve yüksek değerlerle donatılmış Yeni Türkiye’nin gerçek anlamda yolunu, ufkunu açacak bir eğitim düzenine kavuşma heyecan ve beklentisi ile yeni eğitim-öğretim yılının hayırlara vesile olmasını diliyoruz.
Kerem YILDIRIM
Eğitim-Bir-Sen
Malatya 1 No'lu Şube Başkanı